likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

When did we start letting boys dictate our happiness?

Kategori: Åsikter

En sak jag reagerat på och tänkt på mycket på sistone är att vi tjejer ofta relaterar killar och kärlek med lycka. Det finns inget som gör en så glad och lycklig som när killen man är intresserad av visar minsta gnutta av intresse tillbaka och vi sitter ofta, inte minst jag själv, och klagar över att vi är singlar.

Ofta är ett förhållande något man strävar efter som tjej, i alla fall inom mitt kompisgäng och där vi bor. Det spelar ingen roll hur duktig man är på något, hur bra det är på jobbet, hur snygg man känner sig och är, så länge man inte har ett förhållande eller någon på g.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag klagat på mitt liv, utseende, jobb, men framförallt på hur jävla singel jag är. När jag är ledsen brukar min mamma säga "var inte ledsen, kärleken kommer snart och då kommer du må bra och vara lycklig." Som att kärlek, ett förhållande, skulle vara mirakelkuren och få hela mitt liv att bli perfekt.

Jag säger inte att ett förhållande är något dåligt, nej det kan vara underbart, men när lät vi hela våra liv kretsar kring killar och att hitta något att älska? När fick allt annat mindre betydelse bara för man vill/letar efter eller har ett förhållande? När började vi bli deppiga för att vi är singlar?

Jag säger inte att ett förhållande är något dåligt, nej, att vara kär och ha den kärleken besvarade är underbart. Men är du singel ska du inte vara ledsen över att du inte har någon, du ska inte sträva efter ett förhållande för att hitta din lycklig. Nej du ska vara lycklig och glad ändå, för tänk hur många möjligheter du har som singel! 

Vi behöver hitta tillbaka till en tid och plats där våran lycka är vår egen, och inte tillhör någon annan eller tanken på någon annan. Lycka är något som SKA vara, är, personligt, lägg inte din lycka i en killes händer. Livet blir inte automatiskt underbart för att en kille älskar dig, utan du måste göra livet underbart för dig själv - hur svårt och jobbigt det än kan vara ibland.

Du behöver inte en kille för att känna dig awesome. Tänk på alla små saker som just du är sjukt bra på, hur duktig just du är i skolan eller på ditt jobb, hur glada du gör människorna omkring dig.

Du är unik och speciell och det kan ingen ta ifrån dig. Så vad gör just DIG lycklig? Tell me!

xxx
/En singel och så jävla awesome Victoria

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: