likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

thigh gap, yay or nay?

Kategori: Åsikter

Så under en längre period har jag velat ha thigh gap. Innan ni dömer mig vill jag bara säga att mina lår är en av de två sakerna jag verkligen hatar med min kropp.
Jag älskar former men inte på mig själv. Jag gillar att ha små bröst, smala ben och mindre biffiga armar. Detta har inget med andra att göra.
Jag gillar olika saker på olika människor och jag skulle aldrig se ner på en tjej bara för att hon inte ser ut som alla andra. Och jag hatar meningen "du är snygg för du är small".

Jag är en påläst människa med en positiv syn på saker, jag har bra betyg och starka synpunkter på hur man inte ska bry sig om vad andra tycker om en.
Jag vet från djupet av mitt hjärta att thigh gap inte kommer ändra synen andra har av mig. den kommer inte få fler killar att vilja ligga med mig och jag kommer inte bli lyckligare av att ha den där.

Jag har läst så många artiklar, blogginlägg, tumblr diskussioner och även fått höra av nära och kära hur det är ren idioti att vilja ha något sånt.
Dock är det ända jag får ut av alla dessa artiklar och synpunkter är åter igen vad andra tycker eller vad andra vill att jag ska göra.
Jag förstår utmärkt bra att mina nära och kära inte vill att jag svälter mig själv. Men just i detta fallet, iallafall när det kommer till mig vet dom så väl hur mycket jag älskar mat!
Ja åter igen vet jag att man kan inte alltid veta om man helt plötsligt skulle börja svälta sig själv, nej man vet aldrig!
Nej okej de är alldeles riktigt och dessa synpunkterna är jag helt med på.

Dock går jag inte med på när killar lägger sig i min diskussion.
Jag gillar inte när de kommer och säger till oss tjejer hur vi ska se ut.
Jag läste ett blogginlägg där en kille resonerade emot dom tjejerna som vill gå ner i vikt för riktiga kvinnor har kött på benen.
Varför ska män ha rätten att definiera vad en riktig kvinna är och inte är?
Okej visst jag är med emot hysterin med viktminskning MEN om en tjej eller kille för den delen inte känner sig frisk eller mår bra med den kroppen dom har ska de få träna utan att bli dömda. Jag tror inte på att de gör det för att se ut som alla andra.
Och hur i hela världen ska vi tjejer göra egentligen?
Omgivningen klagar på oss när vi är för tjocka eller äter för mycket, nu klagar de för att folk vill äta bättre och gå ner i vikt?


Jag antar att de jag vill säga är.
Nej jag vill inte skaffa thigh gap för någon kille, jag vill inte fixa mig för en kille, jag vill inte ut och shoppa nya kläder för en kille och jag vill inte leva mitt liv för en kille. Jag vill göra alla dessa sakerna för att jag vill se ut som jag vill, jag vill vara den jag är och jag gör alla dessa grejerna för att jag vill det.

Jag ser inte killar som svin och jag är inte emot att ha en egen mening. Jag är emot det faktum att ibland känns det som om allt vi gör alltid kommer tillbaka till samma sak. Sex.
Detta inlägget är inte menat som ett påhopp. Jag menar inte att folk måste ha thigh gaps, jag menar att jag vill ha ett hälsosamt liv och om jag kan träna mig till det hade jag varit glad. Jag är först och främst för ett posetivt och hälsosamt liv, jag hoppas ni inte har missförståt vad jag ville ha sagt här!

 
 
 
 
xxx

/Irma
 



 
 

Kommentarer

  • klara säger:

    åh vad jag håller med dig angående detta.

    Svar: Tack så mycket! Va sjukt orolig att allt skulle misstolkas..
    likewonderwomen.blogg.se

    2014-01-11 | 20:26:44
    Bloggadress: http://klaramariamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: