likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Kisses, oh sweet kisses

Kategori: Allmänt

En sak jag tycker personer är ganska allmänt dåliga på är att kyssas. För mycket tunga, för lite tunga, för snabbt, för långsamt. Jag har stött på det mesta och det är jag rätt säker på att de flesta gjort. 

Kyssar är en rätt pinsam sak. Jag menar, ska man ens kyssas? Och när man väl kysser varandra, vilken ska ta intiativet? Och vilket håll ska man luta sig åt? Ska man använda tunga? Och hur mycket? 

Det finns tusen frågor, och kanske egentligen inga rätta svar. Jag antar att kyssar är rätt mycket av en smak sak, precis som allt annat här i livet. Alla kysser olika och alla gillar olika kyssar. Det jag tror vi alla kan hålla med om är att det är rätt pinsamt att kyssa någon första gången. Oftast blir det rätt tafatt och man kanske krockar in i varandras näsor eller dreglar ner varandra. Men då får man se det positiva och det är ju att det i alla fall brukar bli bättre ju mer man kysser varandra, man läser av varandra och blir mer synkade. En väldigt bra anledning till att kyssas mera.

Jag tycker om att kyssa personer som dominerar och tar första steget och avgör lite hur kyssen ser ut. Jag tycker om tunga, men vill inte ha någon jävla elvisp i munnen. Att köra tungan runt runt runt i racerfart är ett big no no för mig. Gillar inte heller personer som duttar in tungan lite snabbt, drar ut den och sedan duttar in den, och fortsätter så under hela strulet. Saker jag tycker om när man hånglar är att bitas/bli biten lite lätt på läppen och att plantera små kyssar på andra ställen än bara läpparna.

Generellt sätt tycker jag oftast att tjejer är bättre än killar på att kyssas. Fast vad vet jag, kanske jag bara träffat alldeles för fel killar och alldeles för rätt tjejer.

Vad tycker ni om kyssar? Och girls vs boys?

/Victoria

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: