likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Den där tjejen

Kategori: Allmänt

Igår kväll var jag och mina vänner ut för första gången på väldigt länge. Vi jobbar allihop så det finns inte så mycket tid att bli fulla och dansa som föra året. Jag tror vi känner oss extremt mycket äldre på grund av detta eftersom vi festade mer eller mindre varje dag förra sommaren.

Hur som helst, jag har två vänner som alltid är peppa på att dra ut. Mellan dem har jag alltid kul, vi dansar och dricker som om vi skulle dö vilken minut som helst.
Det slog mig bara igår att var jag än vände mig fanns de olika tjejgäng och ibland dem fanns det alltid den där tjejen. Den tjejen som aldrig har problem att få exempelvis en killes nummer, någon att dansa med eller ett ligg.
Den här tjejen kan vara din bästa vän eller en bekant men vi tjejer har alltid minst en sån här tjej i våra liv.

Det spelar ingen roll vilken årstid, dag eller timme för när du vänder dig om står hon där på dansgolvet och hånglar. Ibland kanske hon till och med får uppmärksamhet av killen du gillar eller tycker är snyggast på cluben. Jag har ofta dåligt självförtroende och fast att detta är en av mina närmsta vänner (och jag är glad för hennes skull) blir jag bara så trött ibland.
Jag önskar att jag kunde vara den tjejen någon gång. Inte ett andra handsval.

Dock tror jag att de har med självkänslan att göra. Min vän har ett bra ego (för det mesta) när det kommer till just detta. Hon går in på cluben och känner sig bekväm. Ingen tvekan eller oroligt bitande i läppen. Nej hon bryr sig inte, hon är bekväm i sitt eget skinn.
jag har nu lovat mig själv, efter ett extremt jobbigt one night stand att jag ska vara mig själv och försöka vara bekväm med mig själv. Vad spelar det för roll om jag går ut och inte får hångla med någon? Jag menar jag dansar hellre bort hela natten med min bästa vän än att bli desperat och ta första bästa. Visst får man ha kvällar då första bästa funkar utmärkt men inte alltid.

Jag tycker att vi tjejer borde blir mer självsäkra. Sluta ge efter och ta det vi vill ha istället för att nöja oss med det enklasta. Som jag sa när vi sprang mott bussen på kullerstensgatorna ”inte en meningslös obehaglig kille till”. Det är inte meningen att du ska må dåligt efter ett ligg så känn dig aldrig tvingad till något!

Jag är inte helt säker på om detta inlägg hade en mening eller om jag ens kom fram till något vettigt. Jag vill nog mest bara se att fler tjejer kan vara ”den här tjejen” som tar det hon vill ha och inte nöjer sig. Vi behöver bli starkare, tro på oss själva och sluta bry oss om vad andra tycker om oss. Den ända meningen som verkligen betyder något är vår egen. Och om vi aldrig blir ”den där tjejen” för en kille så kan vi i alla fall vara den för oss själva.

/Irma

 

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: