likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Alkohol, vad gör du med mig?

Kategori: Allmänt

Det är söndag och min kropp känns konstig efter helgens bravader. Det har hänt mycket i helgen och det är som att min hjärna inte riktigt får grepp om allting. Jag ligger i feber efter att ha nakenbadat med en av mina bästa vänner och tre random killar igårnatt. Jag har druckit oändliga mängder av vin och känt mig oövervinnerlig. Jag har haft sex och jag har känt mig sådär otroligt liten, fel och malplacerad. I fredags såg jag och Irma Oskar Linnros, en av mina gudar i musikväg, och det var underbart. När Oskar och hans gäng spelade låten "Gå hem" kunde jag inte låta bli att förknippa den med mig och mitt liv. Med mig och mina vänner. 

du står med hjärtat utanpå
fyrverkerier inuti
vi går i cirklar
för vi har
ingenstans att gå
jag tror vi tänker samma sak

vi borde gå hem
vi kommer förlora
vi kommer säga aldrig igen
samma historia

Alkohol har så många olika effekter på en. Den kan få en att känna sig bäst i världen, som att inget någonsin kan gå fel. Den kan få dig att känna dig sämst, som att ditt liv suger och allt bara är meningslöst. Alkohol får dig att berätta alla dina värsta hemligheter och att öppna dörrar du vanligtvis aldrig skulle öppna. Alkohol kan få dig att känna dig hopplöst kär i vem som helst och som vad som helst är världens bästa idé. 

Mest av allt får alkohol mig att tänka. Eller kanske inte alkoholen i sig, men det jag gör när mitt blod invaderats av alkoholhaltiga drycker och jag inte längre kan tänka klart. Eller kanske jag tänker klarare än någonsin? Kanske är alla de dumma sakerna du gör på fyllan det du och ditt hjärta egentligen vill men din hjärna är för smart för att hinna stoppa i nyktert tillstånd. Som att säga till den där killen eller tjejen att du gillar honom eller henne. Som att ha sex med den där personen. Som att säga något om sig själv som man aldrig sagt till någon innan.

Alkohol får mig att fundera. Dagen efter jag varit dödligt berusad känner jag mig ensammast i världen för det känns som jag på något sätt ser klarare än någonsin. Alla dumma saker jag gjorde dagen innan får mig på något sätt att förstå mig själv och det jag känner mycket bättre. 

Alkohol gör allting så mycket klarare. Så som att jag kanske egentligen gillar den där killen, fast det bara ska handla om sex. Eller att jag egentligen bara är ensam för att jag saknar att ha någon där. 

/Ett snurrigt inlägg av en otroligt bakis Victoria med feberfrossa

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: