likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Börja om från början

Kategori: Allmänt

Jag tänkte börja skriva igen, jag uppskattar mitt liv mer när jag fyller det med stunder då jag gör saker jag älskar. Så nu är jag tillbaka.

Jag skulle vilja säga att denna bloggen hänger på en tunn tråd som är min och Victorias vänskap. Jag vill kalla den tunn men samtidigt vill jag kalla den för världens mest starka tråd, en tråd som kan bära hela jävla världen.
Jag vet inte men alla har nog den där vännen. Den där vännen som man alltid förlitar sig på. Vännen som man skulle dö för. Vännen som man inte behöver prata med varje dag för man vet att när man väl pratar kommer de vara precis som om man pratade för bara sekunder sen.

Victoria är en sån vän. Vi är en bra duo men vi är även en vulkan redo att explodera och när vi exploderar är det som 3 världskriget. Vi kan va otroligt elaka mot varandra och såren blir djupa, infekterade och dom gör ont alldeles för länge. Men för mig är det inte bråket som gör ont utan tystnaden efter. Ni vet då man slickar sina sår och är för stolt att erkänna att den ena inte var den enda som hade fel.

Jag tycker att de som gör mest ont är att denna personen helt plötsligt inte finns till hans när man behöver det som mest. Eller rättare sagt man tror att den andra hatar en så mycket att man inte vågar höra av sig. För att efter den femhundraelfte explosionen börjar man tvivla på att man är bra för varandra.

Men jag tror att äkta vänskap håller i sig. Jag tror på vänner som har ställt upp för mig i dom mest svåra, pinsamma och roliga stunderna i mitt liv. Gamla som nya vänner.
Min och Victorias vänskap är kanske inte den mest perfekta för omvärlden och kanske inte alltid den perfekta enligt oss själva heller. Jag skulle vilja säga att den är precis som den ska vara. 

Nog om min och Vicys vänskap. Jag tänkte att om jag och förhoppningsvis Victoria börjar vara mer seriösa med bloggen igen kanske vi kan börja med något nytt. Rookie min favorit online tidning har något som kallas för Friends crush. Jag tänkte jag kunde förklara mer ingående om vad Friend crush innebär lite senare.

Nu ska jag fortsätta kolla på mina serier och prata med Vicy.

 

 
 
 
 
 

 

xx /Irma

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: