likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Fetisch torsdag

Kategori: Fetisch torsdag

Jag har tänkte på lite saker som vi kan skriva om här på bloggen och eftersom våra egna sex historier börjar sina. Så jag tänkte vad kan jag skriva om som vi inte redan tar upp? Victoria skriver om rolig fakta om sex och ibland olika sex poser. Så vad kan jag skriva om? Jo jag ska börja skriva om fetischar!

Detta är något vi brukar skoja om bland mina vänner så jag tänkte att de kunde va kul med lite fakta och info om det. De hade även varit bra om ämnet hade slutat vara tabubelagt som det är i dag. Så mitt mål med detta är att vi ska bli lite mer öppna!

Here we go!

Fetisch betyder faktiskt "heligt föremål" men just sexuella fetischer kan vara många olika saker som exempelvis föremål, kroppsdelar, skor eller lack.
Troligtvis skapas ens fetischer redan tidigt, kanske redan vid 7 års ålder.

Det är dock väldigt svårt att säga vad en fetisch är och var man ska dra gränsen för vad som räknas som en. För vissa är det kanske en speciell röst eller ett par höga, snygga skor. Men något vi alla kan komma överens om är att en fetisch är krydda för ens sexliv.

Enligt den statistik jag hittat är det vanligare för killar att ha fetischer än för tjejer. Men just varför finns det många olika teorier.
Det är säkert många där ute som tänker att fetischer är "udda" och "sjuka" men jag tror att allt är relativt. De som är sjukt för några är helt normala för andra. Jag skulle personligen säga att man inte ska klanka ner på folk för att de har vissa speciella saker de tänder på men man ska komma ihåg att det är helt normalt.

Tydligen efter lite sökande fick jag veta att fötter och skor är den vanligast fetischen i världen. Detta är något jag personligen inte kan förstå iallafall inte fot delen eftersom jag bli extremt äcklad av fötter! Men sko delen kanske? Jag menar vilken tjej blir inte lite små kåta när vi ser ett par snygga högklackade skor? Så senast som förra veckan stod jag och en vän och dreglade över ett par lack skor från Vagabong.

Hur som helst vi får se vad jag kan hitta för något till nästa vecka. Vad säger ni är fötter och skor något ni dras till eller har ni något annat smaskigt ni dras till?

            
                                   
                                             
 
 
/ Irma
          xxx

Kommentarer

  • ami säger:

    Åh denna blogg var ju faktiskt intressant att läsa!

    2014-02-05 | 16:25:33
    Bloggadress: http://twofaced.se/

Kommentera inlägget här: