likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Fifty shades of Grey

Kategori: Allmänt

Först och främst tänkte jag, Victoria, ber om ursäkt för min inaktivitet här på bloggen. Jag har jobbat som en häst de senaste veckorna och haft mycket lite tid att tänka och skriva om sex, och ännu mindre ha det. Men nu är jag back on track och de kommande veckorna har jag inte ett lika hetsigt jobbschema framför mig. Förhoppningsvis innebär det att jag kan skriva lite inlägg och kanske även get laid. 

Mitt första inlägg på en evighet tänkte jag skulle handla om Fifty shades of Grey, denna erotiska sexroman som fått allt från stående ovationer till att bli så gott som spydd på. Jag har länge tänkt mig att jag skulle börja på att läsa Fifty shades eftersom jag haft ett flertal vänner som risat och rosat den. Så när jag till slut var inne i en bokaffär och såg att de hade extraerbjudande så slog jag till. Jag hade inte tid att börja läsa den på direkten (dumma jobb!) utan började först i måndags när jag hade en ledig dag för första gången på en evighet. 

Jag började läsa den i måndags och var färdig på tisdagsmorgonen. Man kan väl säga att jag blev rätt uppslukad av boken och tyckte betydligt mer om den än jag trodde att jag skulle göra. Egentligen är det väl en relativt klyschig idé boken är uppbygd på. Liten misshandlad och utsatt pojke växer upp och blir till en sadistisk miljonär som gillar att ha BDSM förhållande. En dag kommer en oskyldig flicka in i hans liv, och på något sätt väcker hon något i honom som gör att han för en gångs skull vill ha mer. Han tycker om henne mer än som en av sina undergivna, och ni som fortsatt att läsa del 2 & 3 av triologin ser ju hur det utvecklar sig.

Jag tycker om sättet boken är skriven på, det är ett lätt och ledigt språk och jag älskar hur bra personbeskrivningar det är. Jag älskar Christian Grey och hur otroligt missanpassad han är uppbygd. Men mest av allt, som den kåta människan jag är, älskar jag alla de detaljerade sexakterna. Jag menar, hallå, i denna lilla boken finns onanimaterial för en livstid.  

Med det här blogginlägget ville jag helt enkelt hylla Fifty shades triologin och berätta för alla att jag är så extremt sexuellt frustrerad att jag snart exploderar. JAG BEHÖVER LIGGA. Någon Mr. Grey där ute som anmäler sig frivilligt? 

Och vad tycker ni om boken om ni läst den? 

/Victoria
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: