likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

Att glömma någon

Kategori: Allmänt

Efter Mr Virgin var jag knäckt. När vi, eller det som skulle bli, inte hände gick jag i tusen bitar. Jag blev ledsen, arg, besviken och trött. Trött på att jag gett bort en del av mig själv jag kämpat med att orka ge bort, och sedan gick allt åt helvete ändå. 

Jag tror att jag tog vårt ”uppbrott” så hart eftersom han var den första jag verkligen tyckt om efter mitt ex. Tror också att jag gjorde honom bättre i mina tankar än vad han egentligen var. Jag gjorde upp en drömbild över honom i mitt huvud och sedan formade jag honom efter den och när jag väl träffade honom, pratade med honom, smsade med honom eller whatever så såg jag bara den bilden jag gjort upp. Jag ser fortfarande bara den bilden.

Ibland får jag panik av saknad. Kanske egentligen inte efter honom egentligen, utan efter någon eller något. Jag känner mig ensam och tom. Jag vill känna något, och han fick mig att känna något. Han fick det att slå hej vilt i magtrakten, han fick mig att bli arg, ledsen, besviken och trött. Men det spelade ingen roll för jag kände åtminstone något.

I vilket fall bestämde jag mig en dag för att det fick vara nog. Jag kan inte gå och hoppas på något som aldrig kommer hända. Jag var helt enkelt bara tvungen att glömma honom. Jag försöker fortfarande.

Jag hörde någonstans uttrycket ”the best way to get over someone is to get under someone else” och tänkte att fan, det är svaret på allt, jag måste knulla någon annan helt enkelt så ska allt fixa sig. Och jag hade sex, och jag hade sex igen och jag hade sex igen.  Och här sitter jag, och jag saknar honom fortfarande.

Det var inte det att sexet var dåligt, att det fick mig att må sämre eller sakna honom mer. Nej, det var avkopplande och skönt och bra. Jag älskar sex och det får mig ofta att släppa ut all min energi  och bara koppla av.  Och det gjorde jag också, där och då. Men i slutändan fick det inte mig att komma över honom mer, det fick mig dock att ta det lugnt och njuta och i just de stunderna tänkte jag inte på honom.

Efter att ha provat ”the best way to get over someone is to get under someone else” teorin i praktiken kan jag alltså konstatera att det inte fungerar. För att komma över någon rekommenderar jag hellre den gamla hederliga kuren och mina absolut två bästa vänner; Ben and Jerry’s. Gärna i kombination med riktigt bra feel good movies, andra onyttigheter och dina bästa tjejkompisar. Jag tror på att man ska prata ut, gråta och skrika. Man har tillåtelse att vara arg, ledsen och besviken när man kommer över någon, och du får vara det så länge du vill. Du får äta hur många Ben and Jerry’s du vill och du kan snacka öronen av dina vänner hur kass han var i sängen eller hur otroligt söt han var när han borstade tänderna. Prata, gråt, ät, ha sex och prova teorin eller ja whatever, så länge du I slutändan plockar upp dig själv igen och tillslut inser att han faktiskt inte var värd dig.

Mr Virgin var inte värd mig. Hade han varit värd mig hade det inte slutat såhär. Jag hade inte varit arg, ledsen, besviken eller trött. Men vill ni veta en sak? Jag bryr mig inte. Visst, idag saknar jag honom. Och kanske imorgon och dagen efter det. Men så småningom kommer han vara bortglömd och jag kommer att vara över honom. Och någon dag vet jag att det kommer någon bättre, någon som förtjänar mig – och tills den dagen tänker jag leva mitt liv fullt ut. Jag tänker äta Ben and Jerry’s, prata, festa, kanske gråta lite ibland och ha sex med massa randoms.  För vill ni veta det bästa? Jag får göra vad fan jag vill med mitt liv. Är inte det underbart?

/Victoria



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: