likewonderwomen.blogg.se

You're supposed to be the leading lady of your own life.

body hair, hot or not?

Kategori: Åsikter

Något som enligt mig har blivit en ganska stor fråga är när tjejer inte rakar sig. Nu menar jag inte könshåret utan mer hår under armar och ben.
Jag menar som tjej är det inte ens en fråga om man ska raka sig eller ej. Det känns nästan inte ens som om du har ett val. Rakar du dig inte är du direkt jämförd med något orent och äckligt. Och om du inte är äcklig är du helt klart feminist på den högsta nivån.

Tjejer runt om på Internet vill men vågar inte behålla sina olika hår på grund utav vad vänner och familj skulle säga. Jag kan förstå dem. Jag tror nästan att 95% av alla människor jag har nära mig skulle reagera negativt. Men saken är den varför? Jag menar de är bara hår, eller?

Andra tjejer är rädda för att killar aldrig skulle gilla dem på grund utav att de har lika mycket hårväxt som dem. Men jag menar vi gillar killar fast att vi finner ryggar och bröst/magar med djungel tät hårväxt fruktansvärt otäckt och inte värst tändande.
Jag menar vissa killar har ibland så mycket hår på under delen att det ser ut som att de har byxor fast att de är helt nakna. Frågar dom sig själva någonsin om de kommer få tjejer på grund utav detta? Maybe we will never know, men det hade varit kul att höra hur de tänker i den frågan.

Jag menar hur kan man begär att någon ska raka sig? Speciellt om man själv ser ut som en klump med hår samlat i handfat.
Tja om dom kan ha getskägg varför kan inte vi då ha lite fjun under armarna om vi vill? Ska det verkligen vara ett sånt dilemma det är ju trotts allt bara hår.

Så jag tycker såhär, om du vill ha håriga ben go for it! Skit i vad folk säger, det är ditt liv va stark och gör det för din skull ingen annans. Om dina vänner skulle ”överge” dig för något så litet som hår är de nog inga vänner värda att ha ändå. Och killar? Jag menar kom igen, vill vi verkligen vara med någon som inte tycker om oss för oss?

Så om du inte hittar någon som kan acceptera dig och ditt bodyhair är han kanske bara inte rätt kille för dig?! Varför ska det alltid vara tjejen som känner att hon behöver anpassa sig för att bli älskad, åtråvärd, beundrad och accepterad? 

 Så jag vill bara säga att jag hejar på alla er där ute som vågar, hår eller inte ni är alla älskvärda! 

/ Irma

 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: